Czwartek, 25 luty 2021 
Imieniny:

Sala nr 1 TYGRYSKI

sala_2.jpg, Nasza sala:)
Nasza sala:)

 


Oddział czynny: 6:30 - 15:30 

Nauczycielki:                                

mgr Paulina Ćwiklik

mgr Ewelina Pejs



Nauczyciele wspomagający:

mgr Edyta Chmielewska
mgr Paweł Birecki

J. angielski: mgr Sylwia Romian

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. „Jesteśmy samodzielni w kuchni” (01.02-05.02.2021)
  2. „Baśniowy świat” (08.02-12.02.2021)
  3. „Chciałbym być matematykiem”(15.02-19.02.2021)
  4. „Chciałbym być muzykiem” (22.02-26.02.2021)

Luty w grupie 3-latków

  • wysłuchamy wierszy i opowiadań: Tadeusza Śliwiaka- „Łyżka i widelec”, Renaty Piątkowskiej- „Obudzona królewna”, Doroty Głośnickiej- „Kokardka”, Ireny Sucharzewskiej- „Leciutki żarcik”, Ewy Stadtmuller- „Koncert”;
  • poznamy piosenki :
  • będziemy utrwalać nazwy podstawowych kolorów poprzez Kodowanie na dywanie;
  • poznamy znaczenie słów: wysoki-niski i lekki- ciężki;
  • poznamy miasto Gniezno-( Muzeum Początków Państwa Polskiego, Rynek, Bazylikę Prymasowską);
  • będziemy doskonalić umiejętność liczenia do 4 i więcej,
  • poznamy instrumenty muzyczne (ębenek, kołatka, trójkąt, grzechotka, tamburyn);
  • będziemy ćwiczyć sprawność manualną( Kolorowa waga, Król i Królowa, Fartuch dla kucharki);

 Język Angielski 3-latki

  1. Nauka piosenki „ The wheels on the bus”.
  2. Zabawa „One, two, three, look at me…”- wprowadzenie zwrotu: My name is….
  3. Let’s play a game. Touch  your friend’s (nose). Powtarzamy i utrwalamy nazwy części ciała.
  4. Let’s count!. Poznajemy liczebniki od 1do 10.Zabawa rozwijająca pamięć i spostrzegawczość” Where is number…?”Find the card.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Wyzwanie Teodora"

Opis projektu

 

Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności, a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań.

Projekt „Wyzwania Teodora” skierowany do przedszkoli i żłobków, to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości. A wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. Będą one związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora. Na placówki biorące udział w projekcie czeka certyfikat miejsca sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi dziecka.

 

Cele ogólne

Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.

Cele szczegółowe

  •  Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci
  •  Zdobywanie różnych umiejętności (w zależności od wyboru sposobu realizacji danego zadania np.: przygotowywanie zdrowej przekąski, sadzenie rośliny, wykonanie pracy plastycznej, zaprezentowanie tańca itd.)
  • Rozwijanie umiejętności współpracy
  • Wyzwalanie pozytywnych emocji
  •  Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia
  • Rozwijanie samodzielności
  •  Kształtowanie empatii wobec innych osób
  • Kształtowanie postawy proekologicznej
  •  Upowszechnianie zdrowego trybu życia
  • Kształtowanie postawy prospołecznej

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
  • Data aktualizacji: 2021-02-24 22:38:06
  • Licznik odwiedzin: 12815703