Oddział czynny: 7:30 - 15:30
Nauczycielki:
mgr Paulina Dudzińska
mgr Katarzyna Wróbel
J. angielski: mgr Sylwia Romian
PODSTAWA PROGRAMOWA
Plan pracy grupy realizowany jest na podstawie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego wynikającej z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. poz. 356 oraz z 2018r. Poz. 1679) ogłoszonego dnia 24 lutego 2017r. Obowiązuje od dnia 1 września 2017r.
Poniżej link, z którym należy się zapoznać:
http://podstawaprogramowa.pl/Przedszkole
Wybrany program wychowania przedszkolnego w grupie 4 latków:
Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego „Wokół przedszkola”
Autorzy Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba-Żabińska
Godziny pracy oddziałów:
sala 9: 6.30 - 14.30
sala 10: 7.30 - 15.30
sala 11: 8.30 - 16.30
W grupach zbiorczych od godziny 6.30 do 7.30 przebywają dzieci z sal 9, 10 i 11
od godziny 7.30 do 8.30 - dzieci z sal 9 i 11
od godziny 14.30 do 15.30 - dzieci z sal 9 i 11
od godziny 15.30 do 16.30 - dzieci z sal 9, 10 i 11
Ramowy rozkład dnia
Godziny |
Przebieg dnia |
6:30-8:30 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze i wychowawcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne- tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
8:30-9:00 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9:00-9:20 |
Śniadanie -realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
9:20-9:30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. |
9:30-10:00
|
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
10.00-10.45 |
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
10:45-11:30 |
Przygotowanie do obiadu- czynności porządkowe, czynności higieniczne, samoobsługowe w łazience. Obiad - II danie. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem) |
11:30-12.45 |
Zabawy w sali /ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia, zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych/. Pobyt na świeżym powietrzu /zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki./ |
12.45-13:15 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad - zupa - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13:15-14:30
|
Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Udział w zajęciach wzbogacających ofertę edukacyjną przedszkola. Pobyt na powietrzu, obserwacje środowisk przyrodniczych. Rozchodzenie się dzieci. |