Sala nr 1 - PSZCZÓŁKI
Oddział czynny: 6:30 - 15:30
Nauczycielki:
mgr Sylwia Romian
mgr Magdalena Urbańska
J. angielski:
lic. Dominika Łoza
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
-
„Jesteśmy samodzielni w kuchni” (31.01-04.02.2022)
-
„Baśniowy świat” (07.02-11.02.2022)
-
„Chciałbym być matematykiem”(14.02-18.02.2022)
-
„Chciałbym być muzykiem” (21.02-25.02.2021)
W miesiącu lutym w naszej grupie:
-
wysłuchamy wierszy i opowiadań: Tadeusza Śliwiaka- „Łyżka i widelec”, Renaty Piątkowskiej- „Obudzona królewna”, Doroty Głośnickiej- „Kokardka”, Ireny Sucharzewskiej- „Leciutki żarcik”, Ewy Stadtmuller- „Koncert”;
-
poznamy piosenki :” Gra muzyka”, „Baśnie”, „Z mamą w kuchni”;
-
będziemy utrwalać nazwy podstawowych kolorów poprzez Kodowanie na dywanie;
-
poznamy znaczenie słów: wysoki-niski i lekki- ciężki;
-
poznamy miasto Gniezno-( Muzeum Początków Państwa Polskiego, Rynek, Bazylikę Prymasowską);
-
będziemy doskonalić umiejętność liczenia do 4 i więcej,
-
poznamy instrumenty muzyczne (ębenek, kołatka, trójkąt, grzechotka, tamburyn);
-
będziemy ćwiczyć sprawność manualną( Kolorowa waga, Król i Królowa, Fartuch dla kucharki).
Ramowy plan dnia
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym nr 2 w Grodkowie
3 latki sala 3 grupa „Motylki”
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–15.30
7.30 - 8.30 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne.
|
8.30-8.45 |
Przygotowanie do śniadania – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.
|
8.45- 9.00 |
Śniadanie – celebrowanie posiłku. |
9.00-9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystanie z toalety. |
9.15–9.45 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
9.45 -10.50 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
10.50–11.15 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad – celebrowanie posiłku. |
11:15 – 12:45 |
Odpoczynek dzieci – leżakowanie, relaks, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. |
12.45–13.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
13.00–13.20 |
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13.20–13.30 |
Zabiegi higieniczno-sanitarne i czynności samoobsługowe. |
13.30–13.50 |
Zajęcia wzbogacające ofertę edukacyjną. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. |
13.50–14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00–14.10 |
Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. |
14.10–15.30 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |