Grupy dzieci

Oddział czynny od 7:30 do 15:30

Nauczyciele:

mgr Roksana Gwóźdź

mgr Magdalena Urbańska 

Język angielski: 

lic. Filip Kuka 


TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. . Jesień w sadzie. /30.09.2024 r. - 04.10.2024 r./

  2. Smaczne warzywa. /07.10.2024 r. - 11.10.2024 r./

  3. Jaki jestem. /14.10.2024 r. - 18.10.2024 r./

  4. Moje zmysły. /21.10.2024 r. - 25.10.2024 r./

  5. Pada deszcz. /28.10.2024 r. - 01.11.2024 r./

W miesiącu październiku  w naszej grupie:

  • - wysłuchamy opowiadań i wierszy: Marii Kowalewskiej: „Sąsiedzi”, Jadwigi Koczanowskiej: „W jesiennym ogrodzie”,

    Iwony, Róży Salach: „Co lubi jeść Zosia”?, „Nasze zmysły”.

    - będziemy liczyć i posługiwać się liczebnikami głównymi w zakresie 3,

    - poznamy figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat,

    - będziemy rozwijać orientację przestrzenną, określając miejsce położenia przedmiotów: za, pod, obok, na,

    - będziemy uczyć się zgodnie bawić i stosować zwroty grzecznościowe,

    - będziemy starać się samodzielnie wykonywać czynności samoobsługowe,

    - będziemy rysować  kredkami, lepić z plasteliny, wydzierać z kolorowego papieru,

    - będziemy bawić się przy muzyce poznając nowe piosenki: „Taniec kasztanków”, „Warzywa”, „Jestem samodzielny”, „Nasze zmysły”

    - będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola,

    - poznamy symbole narodowe - flaga, godło, hymn,

    - nauczymy się hymnu polskiego „Mazurka Dąbrowskiego”,

    - bierzemy udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ - „Dzień Mycia Rąk”,

    - bierzemy udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”.

7.30-8.30

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne.

8.30-8.45

Przygotowanie do śniadania – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.

8.45-9.00

Śniadanie – celebrowanie posiłku.

9.00-9.15

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystaniez t oalety.

9.15–9.45

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

9.45 -10.50

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

10.50–11.15

Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad – celebrowanie posiłku.

11:15–12:45

Odpoczynek dzieci – leżakowanie, relaks, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie  muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.

12.45–13.00 

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w  łazience. Czynności porządkowe.

13.00–13.20

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

13.20–13.30

Zabiegi higieniczno-sanitarne i czynności samoobsługowe.

13.30–13.50

Zajęcia wzbogacające ofertę edukacyjną. Samodzielna zabawa dzieci- podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci.

13.50–14.00

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.

14.00–14.10

Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku.

14.10–15.30

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

 

 

 do góry