Jeżyki - sala 1
Oddział czynny od 7:30 do 15:30
Nauczyciele:
mgr Roksana Gwóźdź
mgr Magdalena Urbańska
Język angielski:
lic. Filip Kuka
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. Mijają dni, miesiące, lata” /06.01-10.01.2025r./
2. Zwierzęta są głodne” /13.01-17.01.2025r./
3. Babcia i dziadek” /20.01-24.01.2025r./
4. Zimo, baw się z nami” /27.01- 31.01.2025r./
W miesiącu styczniu w naszej grupie:
- wysłuchamy wierszy i opowiadań: A. Widzowskiej „Urodzinowe przyjęcie”, I. Suchorzewskiej „Domek dla ptaszków”, I.R. Salach „Życzenia”, I.R. Salach „Najlepszy prezent”, I.R. Salach „Śnieg”;
- nauczymy się nowych piosenek /„ „ Smutny czy wesoły?”, Babcia i dziadek”, „Głodny wróbelek”, Bałwanek”/, „ tańców, zabaw ruchowych, zabaw orientacyjno przestrzennych,
– - będziemy utrwalać nazwy podstawowych kolorów, pór roku,
- będziemy doskonalić umiejętność liczenia do 3 i więcej,
- będziemy rozwijać orientację przestrzenną umożliwiającą lepsze rozumienie i funkcjonowanie w otoczeniu,
- będziemy doskonalić umiejętność wypowiadania się w oparciu o wysłuchane utwory literackie – opowiadania, wiersze,
- wykonamy prace plastyczne płaskie i przestrzenne różnymi technikami,
- będziemy brać udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ „ „Światowy dzień bez opakowań foliowych”,
- będziemy brać w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”. „
- będziemy kształtować postawy społeczne i patriotyczne nauka wiersza – „Polska” Ryszarda Przymusa,
– - przygotujemy uroczystość z okazji DNIA BABCI I DZIADKA

Ramowy rozkład dnia
7.30-8.30 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. |
8.30-8.45 |
Przygotowanie do śniadania – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania. |
8.45-9.00 |
Śniadanie – celebrowanie posiłku. |
9.00-9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystaniez t oalety. |
9.15–9.45 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
9.45 -10.50 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
10.50–11.15 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad – celebrowanie posiłku. |
11:15–12:45 |
Odpoczynek dzieci – leżakowanie, relaks, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. |
12.45–13.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
13.00–13.20 |
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13.20–13.30 |
Zabiegi higieniczno-sanitarne i czynności samoobsługowe. |
13.30–13.50 |
Zajęcia wzbogacające ofertę edukacyjną. Samodzielna zabawa dzieci- podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. |
13.50–14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00–14.10 |
Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. |
14.10–15.30 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |