Jeżyki - sala 1
Oddział czynny od 7:30 do 15:30
Nauczyciele:
mgr Roksana Gwóźdź
mgr Magdalena Urbańska
Język angielski:
lic. Filip Kuka
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
-
. Jesień w sadzie. /30.09.2024 r. - 04.10.2024 r./
-
Smaczne warzywa. /07.10.2024 r. - 11.10.2024 r./
-
Jaki jestem. /14.10.2024 r. - 18.10.2024 r./
-
Moje zmysły. /21.10.2024 r. - 25.10.2024 r./
-
Pada deszcz. /28.10.2024 r. - 01.11.2024 r./
W miesiącu październiku w naszej grupie:
-
- wysłuchamy opowiadań i wierszy: Marii Kowalewskiej: „Sąsiedzi”, Jadwigi Koczanowskiej: „W jesiennym ogrodzie”,
Iwony, Róży Salach: „Co lubi jeść Zosia”?, „Nasze zmysły”.
- będziemy liczyć i posługiwać się liczebnikami głównymi w zakresie 3,
- poznamy figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat,
- będziemy rozwijać orientację przestrzenną, określając miejsce położenia przedmiotów: za, pod, obok, na,
- będziemy uczyć się zgodnie bawić i stosować zwroty grzecznościowe,
- będziemy starać się samodzielnie wykonywać czynności samoobsługowe,
- będziemy rysować kredkami, lepić z plasteliny, wydzierać z kolorowego papieru,
- będziemy bawić się przy muzyce poznając nowe piosenki: „Taniec kasztanków”, „Warzywa”, „Jestem samodzielny”, „Nasze zmysły”
- będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola,
- poznamy symbole narodowe - flaga, godło, hymn,
- nauczymy się hymnu polskiego „Mazurka Dąbrowskiego”,
- bierzemy udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ - „Dzień Mycia Rąk”,
- bierzemy udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”.
Ramowy rozkład dnia
7.30-8.30 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. |
8.30-8.45 |
Przygotowanie do śniadania – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania. |
8.45-9.00 |
Śniadanie – celebrowanie posiłku. |
9.00-9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystaniez t oalety. |
9.15–9.45 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
9.45 -10.50 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
10.50–11.15 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad – celebrowanie posiłku. |
11:15–12:45 |
Odpoczynek dzieci – leżakowanie, relaks, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. |
12.45–13.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
13.00–13.20 |
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
13.20–13.30 |
Zabiegi higieniczno-sanitarne i czynności samoobsługowe. |
13.30–13.50 |
Zajęcia wzbogacające ofertę edukacyjną. Samodzielna zabawa dzieci- podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. |
13.50–14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00–14.10 |
Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. |
14.10–15.30 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |