Grupy dzieci

Oddział czynny od 7:30 do 15:30

Nauczyciele:

mgr Roksana Gwóźdź

mgr Magdalena Urbańska 

Język angielski: 

lic. Filip Kuka 


TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Mijają dni, miesiące, lata” /06.01-10.01.2025r./

2. Zwierzęta są głodne” /13.01-17.01.2025r./

3. Babcia i dziadek” /20.01-24.01.2025r./ 

4. Zimo, baw się z nami” /27.01- 31.01.2025r./

W miesiącu styczniu w naszej grupie:

- wysłuchamy wierszy i opowiadań: A. Widzowskiej „Urodzinowe przyjęcie”, I. Suchorzewskiej „Domek dla ptaszków”, I.R. Salach „Życzenia”, I.R. Salach „Najlepszy prezent”, I.R. Salach „Śnieg”;

- nauczymy się nowych piosenek /„ „ Smutny czy wesoły?”, Babcia i dziadek”, „Głodny wróbelek”, Bałwanek”/, „ tańców, zabaw ruchowych, zabaw orientacyjno przestrzennych,

– - będziemy utrwalać nazwy podstawowych kolorów, pór roku,

- będziemy doskonalić umiejętność liczenia do 3 i więcej,

- będziemy rozwijać orientację przestrzenną umożliwiającą lepsze rozumienie i funkcjonowanie w otoczeniu,

- będziemy doskonalić umiejętność wypowiadania się w oparciu o wysłuchane utwory literackie – opowiadania, wiersze,

- wykonamy prace plastyczne płaskie i przestrzenne różnymi technikami,

- będziemy brać udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ „ „Światowy dzień bez opakowań foliowych”,

- będziemy brać w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”. „

- będziemy kształtować postawy społeczne i patriotyczne nauka wiersza – „Polska” Ryszarda Przymusa,

– - przygotujemy uroczystość z okazji DNIA BABCI I DZIADKA

7.30-8.30

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne.

8.30-8.45

Przygotowanie do śniadania – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.

8.45-9.00

Śniadanie – celebrowanie posiłku.

9.00-9.15

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystaniez t oalety.

9.15–9.45

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

9.45 -10.50

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

10.50–11.15

Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad – celebrowanie posiłku.

11:15–12:45

Odpoczynek dzieci – leżakowanie, relaks, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie  muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.

12.45–13.00 

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w  łazience. Czynności porządkowe.

13.00–13.20

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

13.20–13.30

Zabiegi higieniczno-sanitarne i czynności samoobsługowe.

13.30–13.50

Zajęcia wzbogacające ofertę edukacyjną. Samodzielna zabawa dzieci- podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci.

13.50–14.00

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.

14.00–14.10

Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku.

14.10–15.30

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

 

 

 do góry